.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برکناری عمو فردوس از دانشگاه آزاد + حواشي مراسم معارفه
شمال نيوز: با حكمي از سوي دكتر ميرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فردوس حاجیان برکنار و سرپرست واحد تهران مركزي دانشگاه آزاد اسلامي منصوب شد
برکناری عمو فردوس از دانشگاه آزاد + حواشي مراسم معارفه

به گزارش شمال نيوز به نقل از روابط عمومی واحدتهران مرکزی، جلسه توديع فردوس حاجيان و معارفه دکتر فرهاد حسین زاده لطفی به عنوان رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحدتهران مرکزی با حضور دكتر سيد طاها هاشمی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی،دکتر فریدون رهنمای رودپشتی مشاور ارشد رییس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از معاونین،مدیران کل و روسای دانشکده های تهران مرکزی برگزارشد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی  در این جلسه طی سخنانی خاطرنشان کرد: مهم این است در تغییر و تحولات  انسان بتواند منشاء اثر باشد .وی افزود: تغییر مدیریت ها طبیعی است مهم این است که آثارش در دوره ی مسئولیتش در جهت رسیدن به وضیعت مطلوب باشد.

حجت السلام طاها هاشمی  در ادامه اظهار داشت: دکتر فردوس حاجیان در دوره ی تصدی خود  قدم های اساسی برداشته اند و خدمات شایسته ای را  در بزرگترین واحد دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی انجام داده اند و این تغییر و تحولات برای ارتقاء است . معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: ما برای همه اقدامات احترام قائل هستیم .

وی در ادامه افزود: رییس دانشگاه آزاد اسلامی،هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با شعار کیفی سازی و توسعه کیفی تاکید بسیار دارند.وی ابراز امیدواری کرد به موازات فرهنگی بودن و اسلامی شدن دانشگاهها ،علم و  پژوهش نیز در دانشگاه آزاد اسلامی گسترش یابد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در ادامه تکوین حرکت های گذشته برنامه هایی ترسیم شد . معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه همه ی ما از خانواده ی بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی هستیم خاطرنشان کرد: تغییر و تحولات مدیریتی به هیچ وجه تصمیم بر حذف نیروها نیست بلکه تکمیل نیروهاست تا بتوانیم دانشگاهی را که متعلق به مردم است  با حضور همه  عقول به پیش ببریم.وی افزود: بر همین اساس آمادگی داریم که از حضور ارزشمند دکتر فردوس حاجیان در عرصه های کلان فرهنگی استفاده بهینه نماییم .

در ادامه فردوس حاجیان در سخنان کوتاهی همان سوره ای را که در مراسم معارفه خود خوانده بود بر زبان آورد :" بسم الله الرحمن الرحیم ،  والعصر ان الانسان لفی خسر، الاالذین امنو..."   سپس این سوره را به آیه ۹۶ سوره ی مریم ارتباط داد که معنای آن می شود: "بدرستی آنانیکه ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند  به زودی در دلهای مردم جا باز می کنند" .از این جا بود که فهمیدم ایمان تنها کافی نیست و باید عمل صالح نیز انجام داد پس اگر در دلهای مردم جا باز کرده ایم به دلیل آن است که مردم به ما امتیاز خوبی داده اند و اعمال ما را پذیرفتند . حاجیان افزود : روزی که دکتر میرزاده به عنوان ریاست عالی دانشگاه  انتخاب شد طی نامه ای برای ایشان نوشتم که اولین گام در جابه جایی قدرت پذیرش نهفته در منطق ذات تغییر است به همین سبب اعلام آمادگی کردم که در مسئولیت سلبی هر کسی را  که خواستند بیاورندولی در مسئولیت ایجابی من عضو خانواده ی بزرگ دانشگاه آزادم.

پس از آن بلافاصله دیداری با حضرت آیت ا... هاشمی داشته ام و به ایشان عرض کرده ام تکلیف چیست؟ ایشان فرمودند : " شما محکمتر از گذشته سر جای خود بایستید و هر گونه علامتی را هم مبنی بر تغییر خود دیده اید فقط به من بگویید . "اکنون ۲ ساعت است که مطلع شده ام قرار است تغییر کنم ، هر چقدر زنگ زدم نتوانستم آیت ا... را پیدا کنم . اکنون گمان می کنم منظور  آیت ا... که به من فرمودند: سرجایتان محکم بایستید شاید  همان ایمان و عمل صالح باشد ، چون پست، استخوان در دست جذامی  و زیور و گردنبند زنان کوفه است و به قول آقای دکتر طاها هاشمی قرار نیست که به امور دنیوی و پست و مقام بچسبیم و به قول دکتر واشقانی فراهانی   روزی برای دفاع از مردم شریف ایران از سلامتی و جان خود مایه گذاشتیم و روزی دیگر در سنگر تعلیم و تربیت.

سپس دکتر حاجیان از خدمات ارزشمند دکتر جاسبی و دکتر فرهاد دانشجو ، روسای سابق سازمان مرکزی دانشگاه آزاد و مهندس شکرریز ، دکتر کریم زارع ،دکتر منجمی سپاسگزاری کرد و سپس با ذکر صلوات بر روح مرحوم شکرریز نخستین رییس تهران مرکزی  یادش را گرامی داشت.

فردوس حاجیان با در آغوش کشیدن رییس جدید فضای عاطفی خاصی را ایجاد کرد و افزود: کاش زودتر از اینها خبر داشتم و در و دیوار را برایت گلباران می کردم ولی افسوس که ۲ ساعت است مطلع شده ام.

سپس فریدون رهنما گفت : شما خودتان گل این محفل هستید .به خاطر برخورد کریمانه از شما سپاسگزاریم و به خاطر نبوغ مدیریتی تان در انجام مسئولیت و تحویل مدیریت سپاسگزاری می کنیم . فردوس حاجیان در پایان صحبت های خود  خطاب به معاونین و روسای دانشکده های حاضر در جلسه گفت :  نود درصد از مدیران من از مدیریت گذشته می باشند و من فقط ده درصد از مدیران را تغییر دادم آنهم بنابر دلایل دانشگاهی و سیر طبیعی روند تغییر بود ، بد اخلاقی های مرا ببخشید ، خوش اخلاقی های شما را سرفصل زندگی ام قرار می دهم . من معلم برگزیده ی یونسکو هستم و همه تلاشم را برای ترویج صلح و همزیستی مسالمت آمیز داشته و دارم اکنون نیز ترویج فرهنگ بشر دوستانه و صلح فرهنگی سرفصل کارهای من است. اکنون می روم تا در سنگری دیگر فعالیت کنم خواه معلم باشم خواه مدیر .

این برای نخستین بار بود ۳ معاون ارشد به همراه رییس مرکز حراست سازمان حضور داشته اند و این حضور معنا دار بیانگر اهمیت نقش دکتر فردوس حاجیان در دوره ی مدیریتی اش بوده است که نمایندگان سازمان مرکزی جمیعا از او سپاسگزاری کرده اند . رفتار مهربانانه، کریمانه و خردمندانه  دکتر فردوس حاجیان بر فضای معنوی جلسه افزود . او در حالی به این مراسم آمد که در حال انتقال مادرش به بیمارستان بود و به محض شنیدن خبر از مسیر راه برگشت و نیز جناب دکتر طاها هاشمی برای سلامتی این جانباز شیمایی دارنده مدال یونسکو و خوارزمی و برای سلامتی مادر ارزشمندشان دعا کرد.خاطرات عمو فردوس  مهربان شهرک الفبا و رییس اسبق دانشکده ی هنر و معماری با این رفتار کریمانه و مهربانانه همیشه در یادها خواهد ماند .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 3 آذر 1392
واقعا باید رییس دانشگاه میشد
نا شناس 4 آذر 1392
با روی کار آمدن اصلاح طلبان و درو نمودن با داس
نا شناس 3 آذر 1392
خوب اگر خوب بوده چرا تعویض میشود چون در دوره رئیس قبلی امده بلید عوض شود دکتر میر زاده توجه کند که زمان کمی برای خدمت به خانواده بزرگ دانشگاه ازاد دارد و وقت بیشتری را برای خدمت رسانی بگذارد
dr .mirany 3 آذر 1392
ferdos hajian hamishe dar ghalb ha mandegar ast
علی 4 آذر 1392
تو همیشه عمو فردوس خوب مایی چه ریس باشی چه نباشی تومعلم شهرک دل مایی فردوس جان
رضا 4 آذر 1392
بسم ا... کاش می نوشتید که جانشین ایشان یک دانشمند مازندرانی دکتر فرهاد حسین زاده با 60 مقاله isi و 160 مقاله غیر isi و100 مقاله اریه شده در کنفرانسهای داخلی و خارجی و 15 کتب تالیفی مدیر برتر پژوهشی 89 و مدیر برتر پژوهشی دانشکاه آزاد 91 و ..... که پله های مدیریتی را در سطوح عالی دانشگاهی با پرونده عالی طی کرده است
مایا 6 آذر 1392
امید واریم عمو فردوس همیشه سلامت باشند.....مرتبه ی علمی معرفت اور نیست حتی گاهی نشان دهنده ی درجه علمی بالا تر نیست امید داریم اقای حاجیان را در مقام دیگری ببینیم که بهتر ازین هاقدردان زحماتش باشند
نا شناس 22 فروردين 1393
ایشان دکتر نیستند جهت اطلاع
نا شناس 12 ارديبهشت 1393
برو بابا
نا شناس 18 مرداد 1393
نمیدونم چرا هرکی جدید میاد توهم برش میداره که قبلیا علیهش هستن همه رو عوض میکنه عمو فردوس چش بود عوض کردی؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.13 seconds.